Przedszkole 38 w Zielonej Grze
piosenki dla dzieci przedszkole w zielonej górze przedszkola w zielonej górze
Menu główne kronika przedszkolna
Strona Główna
Program
Misja i wizja
Koncepcja pracy
Rozkład dnia
Kadra
Nasz Adres
Opłaty
Rada Rodziców
Procedury
Jadłospis
Promocja zdrowia
Dni pedagogiczne
Kronika przedszkolna przedszkolny Piosenki przedszkola
przedszkola w zielonej górze zielona góra teksty piosenek
teksty dla dzieci przedszkolak
piosenki dla dzieci przedszkole w zielonej górze przedszkola w zielonej górze
Kronika kronika przedszkolna
Rok 2019
Rok 2018
Rok 2017
Rok 2016
Rok 2015
Rok 2014
Rok 2013
Rok 2012
Rok 2011
Rok 2010
Rok 2009
Rok 2008
Rok 2007
Rok 2006
Rok 2005
Rok 2004
Rok 2003
Kronika przedszkolna przedszkolny Piosenki przedszkola
przedszkola w zielonej górze zielona góra teksty piosenek
teksty dla dzieci przedszkolak
Galeria prac
Grupa 1
Grupa 2
Grupa 3
Grupa 4

Dla dzieci
Śpiewnik
DRUKOWANKI
Dla nauczycieli
Teoria
Praktyka
Irlandia

Program


   Miejskie Przedszkole Nr 38 w Zielonej Górze jest placówką publiczną. Prowadzi nauczanie i wychowanie w zakresie wspierania rozwoju dziecka ze szczególnym uwzględnieniem działań twórczych nastawionych na rozwój aktywności artystycznych (warsztaty plastyczne, teatralne, warsztaty z udziałem rodziców).

   W pracy opiekuńczo-wychowawczej kierujemy sie mottem Marii Montessori:

                                         "Pomóż mi to zrobić samemu"

    Pracujemy w oparciu o program wychowania przedszkolnego "Nasze przedszkole" Małgorzaty Kwaśniewskiej i Wiesławy Żaby- Żabińskiej oraz programy własne nauczycielek dotyczące aktywności artystycznej i promocji zdrowia: "Mały artsta" - plastyczny, "Mali Strażnicy przyrody" - ekologiczny, "Zdrowym być" - promocja zdrowia, "Czarodziejskie słowa" - teatralny, "Wkrótce będę przedszkllakiem" - adaptacyjny.

   Od 1997 r. należymy do sieci Szkół Promujących Zdrowie.

   Chętne dzieci wprowadzane są w świat pisma. Dzięki temu poznają litery i nabywają umiejętność wczesnego czytania.

   Przedszkole organizuje różne formy współpracy z rodziną, które cieszą sie dużą popularnością, min. rodzinne warsztaty plastyczne, spotkania ze specjalistami (logopeda, psycholog, rehabilitant), warsztaty psychologiczno-pedagogiczne, strona internetowa przedszkola, uroczystości rodzinne, pikniki, przedstawienia teatralne rodziców dla dzieci, Festyn Rodzinny.

   Współpracujemy ze środowiskiem lokalnym, min. z: Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 7, Biblioteką BROMBA I PRZYJACIELE, Komendą Policji, Parafią św. Urbana, Domem Pomocy Społecznej dla Kombatantów, przedszkolami zielonogórskimi, Uniwersytetem Zielonogórskim, skansenem w Ochli, zagrodą w Czarnej.

   Utrzymujemy kontakt z naszymi absolwentami i ich rodzicami - organizujemy spotkania integracyjne, warsztaty plastyczne, zapraszamy na Festyn Rodzinny, zbieramy informacje o losach naszych byłych przedszkolaków.

   Na miejscu znajduje się centrum informacji dla nauczycieli i rodziców, udostępniające fachową literaturę i Internet.

   Placówka posiada wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, która systematycznie uzupełnia i podnosi swoje kwalifikacje oraz stopnie awansu zawodowego. Nauczyciele posiadają dodatkowe umiejętności w zakresie terapii, tańca, kształcenia zintegrowanego, języka francuskiego i gimnastyki korekcyjnej. Prowadzą pracę wychowawczą, dydaktyczną, opiekuńczą w oparciu o obserwację i diagnozę dzieci. Rozwijają zainteresowania dzieci - prowadzą kółka: teatralne, taneczne, komputerowe oraz warsztaty plastyczne. Specjaliści prowadzą zajęcia dodatkowe: rytmikę, zajęcia taneczne, gimnastykę kompensacyjną, język angielski oraz religię. Nauczyciele znają potrzeby wychowanków, troszczą się            o ich prawidłowy rozwój psychofizyczny, tworzą warunki wspierające rozwój dzieci, udzielaja pomocy logopedycznej oraz organizują pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla dzieci     z trudnościami; uczą samodzielności, przygotowują do podjęcia nauki w szkole, do życia  w rodzinie i społeczeństwie. Wprowadzają dzieci w świat, w którym trzeba radzić sobie       z trudnościami i porażkami, ale należy również cieszyć się sukcesem.


Program wychowawczy


Program wychowawczy Miejskiego Przedszkola Nr 38 w Zielonej Górze

Zawarte w programie wychowawczym treści wychowania stanowią spójny system wybranych fundamentalnych wartości, które zostały ujęte w określone zasady wraz z ustalonymi przez nas normami postępowania dla dziecka i dorosłego. Nam, społeczności wychowującej przedszkolaków oraz rodzicom, wydają się one ważne i potrzebne w procesie wychowania naszych dzieci.

I. WARTOŚĆ: KULTURA BYCIA
ZASADA: Bądź kulturalny

NORMY POSTĘPOWANIA:
1.Używaj form grzecznościowych: „proszę", „dziękuję", „przepraszam".
2.Stosuj zasadę „Dziewczynka ma pierwszeństwo".
3.Pamiętaj o witaniu się i żegnaniu - używaj wyrażeń: „dzień dobry", „do widzenia", „cześć".
4.Mów komplementy.
5.Prawidłowo posługuj się sztućcami.
6.Po skończonym posiłku wytrzyj usta, podziękuj i zasuń krzesełko.

II. WARTOŚĆ: BEZPIECZEŃSTWO
ZASADA: Dbaj o bezpieczeństwo swoje i innych

NORMY POSTĘPOWANIA:
1.Nie oddalaj się od grupy z miejsca zabaw.
2.Informuj dorosłych o swoich dolegliwościach (skaleczenia, złe samopoczucie).
3.Przestrzegaj zasad ruchu drogowego dla pieszych.
4.Nie zbliżaj się do nieznanych zwierząt.
5.Pamiętaj swój adres zamieszkania.
6.Pamiętaj o zasadach zachowania się w sytuacjach zagrażających zdrowiu i życiu.
7.Nie biegaj po przedszkolu.
8.Nie popychaj kolegów.
9.Zachowaj ostrożność w kontaktach z obcymi.
10.Korzystaj z narzędzi i przyborów (np. nożyczek, łopatki) zgodnie z zasadami ich użytkowania.
11.Nie manipuluj urządzeniami elektrycznymi bez nadzoru dorosłych.
12.Zachowaj ostrożność wobec nie znanych roślin.
13.Zgłaszaj dorosłym uszkodzenia zabawek i sprzętu.
14.Nie baw się lekarstwami, środkami chemicznymi, znalezionymi odpadkami (np. zbitym szkłem, brudnymi odpadkami).
15.Nie baw się zapałkami.
16.Nie baw się w miejscach niedozwolonych (np. w pobliżu ulic, na zamarzniętych naturalnych zbiornikach wodnych, na nie strzeżonych kąpieliskach).

III. WARTOŚĆ: ZDROWIE
ZASADA: Dbaj o swoje zdrowie i innych

NORMY POSTĘPOWANIA:
1.Nie krzycz, mów umiarkowanym głosem.
2.Bierz udział w zabawach ruchowych, spacerach i wycieczkach (przebywaj na świeżym powietrzu).
3.Hartuj swój organizm.
4.Ubieraj się stosownie do pogody i pory roku.
5.Zjadaj przygotowane dla ciebie posiłki.
6.Myj ręce przed posiłkami i po wyjściu z ubikacji.
7.Myj zęby po posiłkach.
7.Zasłaniaj usta przy kichaniu i kasłaniu.
8.Prawidłowo wydmuchuj nos.
9.Nie pij nie przegotowanej wody z kranu.

IV. WARTOŚĆ: WSPÓŁŻYCIE W GRUPIE RÓWIEŚNICZEJ (WSPÓLNOCIE)
ZASADA: Kontroluj swoje zachowanie/Dbaj o miłą atmosferę w grupie

NORMY POSTĘPOWANIA:
1. Wyrażaj swoje emocje w sposób przez nas akceptowany.
2.Zwróć się z problemem do nauczyciela.
3.Nie obrażaj się.
4.Nie bądź agresywny.
5.Baw się tak, abyś nie przeszkadzał innym.
6.Pamiętaj o konsekwencjach swojego działania.
7.Słuchaj co mówią inni.
8.Pomagaj młodszym, słabszym, mniej sprawnym.
9.Dziel się z innymi tym, co masz.

V. WARTOŚĆ: ŁAD, PORZĄDEK, ESTETYKA OTOCZENIA
ZASADA: Dbaj o ład, porządek i estetykę otoczenia

NORMY POSTĘPOWANIA:
1. Po skończonej zabawie odkładaj zabawki, przybory na miejsce.
2. Śmieci wyrzucaj do kosza.
3. Prace plastyczne odkładaj do teczki.
4. Dbaj o estetykę swojego wyglądu.
5. Ubranie i buty pozostawiaj w szatni ułożone.
6. Korzystaj z wycieraczki.
7. Piasek z butów wytrzepuj do kosza.

VI. WARTOŚĆ: CUDZA WŁASNOŚĆ
ZASADA: Szanuj cudzą własność

NORMY POSTĘPOWANIA:
1. Jeśli chcesz wziąć do ręki, pożyczyć cudzą rzecz, zapytaj o zgodę właściciela.
2. Nie niszcz cudzej własności.
3. Oddaj pożyczoną rzecz właścicielowi.

VII. WARTOŚĆ: RODZINA
ZASADA: Szanuj swoją rodzinę

NORMY POSTĘPOWANIA:
1. Poznaj swoje nazwisko.
2. Poznaj dokładny adres zamieszkania.
3. Poznaj imiona członków swojej rodziny.
4. Szanuj swoich rodziców i dziadków.
5. Nawiązuj przyjacielskie i serdeczne stosunki z rodzeństwem, opiekuj się młodszymi.
6. Bądź troskliwy w razie choroby domowników.
7. Poznaj pracę zawodową swoich rodziców.
8. Bądź samodzielny.
9. Dbaj o swoje ubranie, zabawki, książki.
10. Wykonuj stałe obowiązki.
11. Wykonuj polecenia dorosłych.
12. Bierz czynny udział w obchodach świąt rodzinnych (Dzień Matki, Dzień Ojca, Dzień Babci i Dziadka...)

VIII. WARTOŚĆ: OJCZYZNA
ZASADA: Bądź dumny z faktu, że jesteś Polakiem

NORMY POSTĘPOWANIA:
1. Poczuj się Polakiem (mówisz po polsku, mieszkasz w Polsce).
2. Poznaj i szanuj symbole narodowe: godło, barwy, hymn.
3. Poznaj stolicę Polski.
4. Poznaj piękno i bogactwo naszego kraju.
5. Bierz udział w obchodach świąt ogólnopaństwowych.
6. Poznaj pomniki polskiej historii (np. Wawel, Zamek Królewski).
7. Poznaj piękno i bogactwo Ziemi Lubuskiej.

IX. WARTOŚĆ: ŚRODOWISKO NATURALNE
ZASADA: Szanuj środowisko naturalne

NORMY POSTĘPOWANIA:
1. Nie hałasuj w lesie.
2. Nie śmieć.
3. Nie niszcz grzybów trujących.
4. Nie łam drzew.
5. Nie depcz trawników.
6. Nie zanieczyszczaj zbiorników wodnych.
7. Nie zrywaj roślin chronionych.
8. Segreguj odpady.
9. Oszczędzaj wodę.
10. Oszczędzaj prąd.
11. Oszczędzaj papier.

LITERATURA:
Stefan Wlazło „Jak widzę program wychowania w szkole". W: Dyrektor Szkoły 4/2000.




BIP
Przedszkole
Szukaj
Szukana fraza:


Statystyki
Szczegóły

Liczba odwiedzin:
9669475
Logowanie
Użytkownik:

Hasło:

Strony WWW
OMEP
Zobacz

przedszkoli
Przedszkole Nr 38 w Zielonej Górze
weterynarz